Trött och liten

Började dagen med en prommis med mor runt byn. Vi skulle dela ut lappar angående kräftskivan som hålls här varje år. (jag har varit där en gång hehe)
.
Tamar följde också med och det var verkligt en kraftansträgning för henne. Tror inte katter promenerar så långt i samma fart. Förutom att behöva promenera så mycket blev hon uppjagad i ett träd av en hund. Hunden var inom staket men det verkade Tamar inte fatta utan sprang upp i närmsta träd. Ett krångligt träd också. När jag försökte locka ner henne krånglade hon runt och gjorde akrobatkonster på framtassarna och fastnade med huvudet eller rumpan i trädklykor. Kunde inte låta bli att skratta åt henne.
Men efter några skrik från Tamar och en snäll matte som klättrade upp lite lyckades hon ta sig ner till min trygga axel där hon satt tills vi kommit en bit bort från hundens hus! 
..
..
Väl hemma somnade Tamar. Sådär bara. Hon la sig på golvet i köket. Precis framför kylskåpet och rörde sig bara så mycket hon var tvungen att göra om jag öppnade kylskåpsdörren. Sen sov hon. Säkert en halvtimme. För att sedan ge sig ut på nya äventyr i skogarna! 
Min sötnos! :)
..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0