Alla hjärtans dag!

snart är det alla hjärtans dag.
Märklig dag som jag tycker både det ena och det andra om. Jag vet inte om jag tycker den är löjlig eller kul!
När jag gick i gymnasiet hoppades jag alltid att jag hade en hemlig beundrare som skulle ge mig en ros. (Man kunde på skolan betala för en ros och skriva ett kort. Sedan delades de ut till alla! Anonymt om man ville..)
Men inte hade jag någon hemlig beundrare inte. haha...
..
..
Förstår mig inte på såna som skriver att de ska vara ensam på alla hjärtans dag. och det är så hemskt och buhuu, buhuuu..
För jag minns som aldrig att den var något speciell. Jag såg aldrig gulliga par? Att man kände sig extra ensam då eller något!? Det är ju inte precis som om alla sitter och hånglar och ger presenter till varandra i mitt rum?
Man blir ju inte ledsen på andras födelsedagar?!
..
Jag och mina klasskompisar såg ett år på bio tillsammans istället. Och det var minst lika trevligt och kul! :D Faktiskt så var ju de mina små hjärtan också! ;)
..
..
..
Jag kan tycka den är lite onödig och löjlig. Något som butikerna tjänar pengar på!
MEN DET FÅR VÄL INTE TYCKA! För på sätt och vis hör jag ju till butikerna. Min dröm är ju att få bli florist. Ha min egna butik. Och då skadar det inte alls att sälja några extra rosor. Nej nej!!! ;)
Men som konsument tycker jag den är onödig!
..
..
Frågan är då... firar jag dagen! Trots att jag tycker den är löjlig...
Ja de har ni ju (om ni läst min blogg) sett att jag gör. För det skadar inte att ha en extra anledning att göra något för den man älskar! ;)
Sist lagade jag middag. Och fick blommor av Orhan! ;)

I år blir den inte firad. Då min man inte är här! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0