Drömmar och flams

Vet egentligen inte vad jag gör uppe. Sitter och halvsover. Läser bloggar. slappar. Myser. I andra änden av sängen ligger orhan och läser om Inter på internet. Det är som skönt här! :) Tyst...
Sitter och funderar på hur folk lyckas bli kända med sin blogg? Hur folk lyckas uppdatera den så våldamt många gånger. Jag menar. vad persilja ska man fylla den med? Nu ska jag på toa? Nu ska jag äta?
Tänk om jag skulle ge järnet. Skriva massa löjliga inlägg några dagar framöver. (har ju inte mycket annat att göra) Kom upp på topplistan. Och sen återgå till det normala. Hur många skulle börja läsa då?
Skulle folk då se mina teckningar och vilja köpa en tavla?
Skulle någon se mina blomsterarrangemang och ge mig jobb?
Skulle jag få så många läsare att jag kunde jag kunde tjäna pengar på annonser och sitta och fisa hemma. Jobba med blogg. Hemska saker vad lite jag skulle få gjort?
Nej det sista är onödigt. Men att göra sig ett namn. Sen starta min butik. Och alla skulle vilja ha en teckning, en målning, ett blomsterarrangemang av mig!
Men det är inte värt att sitta och skriva massa töntinlägg varje minut i några dagar. För vem vill läsa det?


Har varit uppe i 17 timmar... hm är det mycket? det borde det vara. Normalt brukar jag ha varit uppe i 12 timmar eller nåt nu.
Jag är som bara väldigt avslappnad. så jag tror så fort jag byter om. Lägger mig ner ordentligt och tittar på ett simpsonsavsnitt så kommer jag slockna. Hoppas bara jag inte sover för länge i morgon. Det vore... tråkigt.
jag ska sova gott i natt och drömma om att jag har min butik. Att det kommer folk. att det blir något...
Det är min dröm...
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0