en snabb dag....

idag var det vår! :)
Solen sken. Snön smälte. Jag gick ut i bara tröja. Orhan tog det snäppet längre och gick ut i t-shirt.
Han skapade stor uppståndelse bland folket som gick runt i jackor! Och kanske hade det varit smart med en liten tröja. I skuggan var det inte lika vårigt!

Trots detta fina väder var jag inte ute mycket idag. Bara för att köpa tärningar och på kvällen för att betala tillbaka en slant i en butik där orhan tidigare inhandlat en ask Llukom utan pengar.
Märkligt. Vet inte vad jag gjort idag. Men dagen har passerat.
Såg en halvtaskig film med Orhan. Om en man som kom från framtiden och skulle ta reda på vad kärlek var. För de hade de slutat med i framtiden!
Förutom det har jag...
Vars har dagen tagit vägen egentligen?


I morgon blir det lunch tidigt (blev jag varnad med) Men jag är inte olycklig. Det blir ju typ som frukost då! ;) Tror det blir en rätt part måltid också. Det ska komma lite gäster. En tårta är gjord och står och läskar mig här bredvid!!! :P
Nu sover Djeti och Orhan. Jag skulle också kunna sova om jag kunde. Men istället ska jag avnjuta några simpsons-avsnitt. möjligen njuta av de sista Llukom.
Ni får avnjuta lite bilder från idag!
'

Får panik på mitt hår. Jag rent ut sagt hatar min frisyr. Leker konstant med håret nu. Sätter i hårinpackning. Tvättar det. Borstar det. tuperar det. Försöker kamma lugg. Blir tokig. Försöker göra sidbena. Blir arg. försöker sätta upp. Blir vansinnig... ja ni förstår! Önskar min mamma var här och kunde göra en inbakad fläta!

Tvättade håret i kallvatten i morse då varmvattnet var upptaget till disk. Hade sån panik på det i morse så.

Annars ser ni mig på väg för att som vanligt kissa på morgonen! (Eller morgon. Tror klockan är 10 här!)

Den farliga trappan jag försökt förtälja om. Vet inte om man ser på bilden hur otäck den är men. Försökt förstå! haha

Nu snöar det igen. När jag gick upp nu var det snöblask på istrappstegen. Halka igen alltså. Plus att det smält lite under dagen så vissa trappsteg lutar lite åt fel håll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0