ordspråk!

Självklart. Jag menar. Varför skulle det på något sätt bli som jag önskar.
HELA ARBETSFÖRMEDLINGEN FULL MED PENSIONÄRER!
Det händer ju bara mig!
Vad hade de där att göra.
såg ingen som jag kände igen jobba där. vågade inte fråga någon. Och skulle känna mig otroligt löjlig att mitt i deras lilla möte ringa... nej nej. Jag gick in och försökte snabbt spela normal. Tog en blankett jag hittade. tittade lite intresserat på den och gick ut.
Sedan roade jag mig på biblioteket. läste vuxenserier och skämdes lite för den lerfläck jag lyckats få fram på golvet under mina skor! XD

Har hela kvällen nu spelat kortspel med ulrika på datorn och pratat visdom. såna där djupa meningar som vissa smartingar skriver på bloggar eller finfina ord kan man finna i bibeln och ibland i svenskaboken i skolan. Ni förstår vad jag menar. Sånt som låter fint men som antingen är fruktansvärt självklart eller omöjligt att tyda!
De är extra lätta att kläcka när man är trött och spelar tråkiga spel!
Vi funderade skarpt på att starta en blogg med våra visdomsord. Bli rika och ha frågestunder.
Det fanns bland annat exempel som:
"Men den som segern bär stolt, får en kråka i näbben"
"Klingandet av seger övergår lätt i otrohet"
"Sent ska lögnaren få sina sillar griljerade!"
Har alltid funnits en hatkärlek till såna där pinsamma ordspråk! Vad gör de för nytta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0