Pristina

Slog mig plötsligt att jag lovade för länge sen att lägga ut bilder på Pristina. Som Orhan tog med sin mobil.
Kom på det när jag funderade på varför jag aldrig tagit med min kamera till stan? haha...
Jaja här kommer en liten bildserie! :) Kanske inte de vackraste delarna av Pristina. Men jag gissar att det är centrum?
Det är en liten huvudstad. På ca 200 000 pers!
Tycker de saknas större butiker. Ofta är det som långa gator fulla med skjul med butiker i. Känns lite som att gå i en gränd! haha... Jag är en sådan person som inte gillar att shoppa. Men här kan jag säga att jag inte ens blir sugen på att gå in. Hatar små butiker där personalen följer ens steg med iskall blick. XD
Men för de som gillar att shoppa. Kosovo är ett billigt land! ;)
Restauranger finns det då gott om i alla fall. Särskilt italienska. Eller det är en konst att hitta något som inte är italienskt! XD Bäst att undvika att äta vid lunchtid då alla går och tar en kaffe och röker. Jag och Orhan har fått kämpa för att i alla fall hitta en restaurang/cafe där de "försökte" hålla ena halvan rökfri! haha :P
Det pinsamma Clinton boulevard. haha ser ni statyn av honom rakt fram. Plus den gigantiska bilden på byggnaden. Antar att det är för att Usa hjälpte  dem att vinna kriget. Men ändå... en staty??? en man från ett annat land? De kan väl hedra han med en medalj och sen får det vara nog... :P
Vi såg ett litet ställe som ändå såg lite sött ut i denna slitna stad. så vi tog en bild. Annars tror jag inte man ska besöka Kosovo på vintern. Det är nog slitet från kriget. På sommaren så finns det i alla fall mycket växtlighet som förskönar! :)
En kyrka mitt i stan. Inte liten heller. och inte förstörd... Tyckar jag är unikt. Eftersom jag än så länge inte stött på någon serb eller kroat i Pristina!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0