Blommor som luktar armsvett

Mina fingrar är svarta. Alltid svarta...
Idag slängde vi. Vi slängde hur mycket som helst. 50 procent av vissa sorter. För de börjar ju se fula ut och nu ska vi till att få in allt i ett växthus. Från fyra till ett. Folk köper hur som helst inte  en ful planta. (även om det bara är att klippa ner och ställa i en stor kruka så får man en dubbelt så fin!) 
..
..
Slängde amplar med surfiner. Usch.. Ni kanske känner till dem mer som Petunior. Typ samma... Lika tråkiga och lika klibbiga. Typisk kommunblomma som sprider sin armsvettsdoft längs med gator och torg i de lite större samhällena!
 Hela blomman är som en enda sirap och ni kan ju gissa hur kladdig man är efter att ha kramats med en meterstor ampel! Inte kul! INTE KUL!
Knävecken klibbade ihop. Armarna fastnade på tröjan. Fingrarna drog åt sig varenda liten jordsmula som fanns att få och mina byxor var gula av jag vet inte vad!
Efter att ha tvättat händer 10 gånger och duschat så är de faktiskt ganska rena. Mina naglar/händer är aldrig särskilt rena... Jag brukar ha nästan rena fina naglar på söndagen. Men sen startar det igen...
Sånt är livet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0