En fin dag

Av alla dumma saker man kan hitta på. Jag och Orhan avsutade dagen med en prommis. En alldeles för lång en. Vi skulle se om vi hittade vägen ner till långvikssand. Badplatsen som är så populär här. Men det var längre bort än vi trodde. Det känns inte så långt när man åker bil!
Vi promenerade och promenerade. Sprang runt på stranden och doppade fötterna. (iskallt) Vi klappade två helsköna hästar.
 
.
På vägen hem var vi båda så trötta så vi inte visste vars vi skulle ta vägen. När vi kom fram till Bygdeå stannade vi vid kyrkan och vilade lite i gräset. Kunde nog ha somnat där om jag tillät mig. 
Men vi kämpade vidare och ligger nu äntligen mellan mjuka lakan och vilar våra smärtfulla kroppar. 
Troligen var den promenaden nyttig med tanke på vilken festmåltid vi åt idag. Vi festade till det lite och gjorde oss lite småfina också. Bara för att. När man är hemma med varandra hela tiden får man ju som vana att jämt se schaskig ut. Inte bra! Så idag var findag vid middagsbordet! ;) Tog till och med på mig det lilla pärlhalsbandet som jag köpte för säkert 10 år sen och aldrig använt! XD
..
 
Det där gröna slemmet är harsyra. Som ni ser antar harsyra en osmickrande färg vid värme.
Men annars kanske det förhöjde smaken på min som vanligt misslyckade kladdkaka. Svampkakan som jag kallar den! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0