Familjetider

Jag tror att i år är det nåt speciellt på g. Eller ett år för familjebildande.
Ser mammor med nyfödda barn överallt. Tror aldrig jag sett så många. Ca 50 procent av alla som handlar på mitt jobb har antingen en liten kula eller en barnvagn. Men det är ju galet!
Sen ska jag på bröllop i höst. Jag har varit på 3 bröllop i år. (plus att jag själv gifte mig statligt!) Och jag vet fler som gift sig. 
..
..
Beror detta på att jag är vuxen nu och liksom märker av vuxenvärlden? Att barn som föds är mer i mina kretsar än förut. Eller, Är det på riktigt babyboomår. Är det för att 90,91,92 var år med massa barn och att alla dessa barn nu skaffar barn och gifter sig? haha.. (i alla fall var det så på min skola. många barn i klasserna med årskull 90,91 och 92!)
Eller så är det för att det föds mer barn här uppe runt Umeå än i norra skaraborg? Folk är deprimerade där av att ha högsta arbetslösheten och kommer sig inte till ro att göra barn? Stressar efter jobb med arbetsförmedlingen i hasorna. Ja då kanske det inte känns rätt. Man är fattig och vill inte sätta ett stackars barn till världen. In i den tragiska fattigdomen! Kan ju vara så också! Här uppe är det glada arbetsamma människor som gör vad som helst för att få lite ledigt, föräldraledigt. För att få ett litet kärleksbarn att använda sina rikedomar på... 
Det är ju förstås också en teori!
..
..
Tycker hur som helst det är kul att vara på 3 bröllop på ett år. Det är rekord för mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0