Hemmafrun!

Har precis ätit en riktigt  söt frukost. Var det enda som kändes någorlunda attraktivt denna tid på morgonen. 
Gick upp i ottan med Orhan. Han ska ju nämligen iväg på någon skola. Där de hjälper invandrare med värdering av deras examen, söka jobb osv. Stod på pappret att efter detta kommer han med säkerhet få jobb. (alltid lika hurtiga)
Jag och Orhan skojade här om dagen. Hur Orhan skulle komma dit och passionerat utropa.
"Lär mig mästare. Lär mig. Lär mig hemligheten om hur jag kan få jobb. Redan i morgon!"
En väldigt dålig skola åsido. Som inte skickat någon inbjudan om tid. Bara spontant från arbetsförmedlingen. Kom denna dag!
Tack och lov att det inte är jag som ska gå. Jag skulle gråta hela vägen. Inte veta tid. Och inte veta vars skolan var. Orhan och jag lyckades lista ut att den ligger i Maxi Ica! :P
..
..
Och jag då. Vad ska jag göra denna fridfulla dag. Känns så otroligt märkligt att vara hemma ensam. Att det är jag som ska göra middag? Kunde inte sova igår kväll eftersom jag såg fram emot så mycket att få göra en god middag tills när Orhan ska komma hem! haha Ytterst pinsamt..
Born to be en hemmafru!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0