Kreativ

..
..
..
Jag känner mig full av inspiration!
Och jag vill skriva om det. Jag vill skriva om något jätteintressant! Men det finns inget jätteintressant att skriva om. 
Jag vill sminka mig, göra galna frisyrer. Jag vill planera, påbörja, göra! Göra film, skapa med blommor, måla! Jag vill umgås, skratta, göra något äventyrligt! Och jag vill visa. Jag vill fotografera. Berätta. Men jag kan inte. Här sitter jag i en filt i pyamas. Funderar på om jag ska göra en macka och en kopp te innan jag ser film med Orhan!
Det blir inte roligare än så..
..
..
När målade jag senast? När gjorde jag senast ett spontant arrangemang av vad skogen har att erbjuda? När sminkade jag mig senast? När gjorde jag senast en musikvideo? När fotade jag senast något? När hade jag senast tillfälle att göra mig fin? När fick jag senast skriva en historia?
..
Har skrivit och skrivit i hopp om att få fram något roligt. Något att dela med mig om. Men jag får inte ihop nåt! Det blir bara trams! slutar bara med delete! 
..
..
Det är inte lätt att vara kreativ. Och aldrig ha tid, chans, ork eller lust att göra nåt. Jag förgås...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0