midsommarblomster...

Besök fick vi.
Jag ska göra brudbukett och dekorationer till deras bröllop framöver så vi satt och pratade om blommor. Jag och bruden i alla fall! :P Förutom att äta en god middag (Har inhandlat en sån där kött-termometer. Sån man mäter värmen med. Finner inte ordet? Så fick till alldeles ypperligt kött!) och allmänt umgås. Var mycket trevligt att träffas. Var länge sen jag träffade henne sist!
..
..
När vi vart ensamma tog jag och Orhan en prommis. Tempen visade ju faktiskt 25 grader. Jag trodde det bara var i solen men faktiskt. Luften var riktigt varm och skön idag. Riktig sommar! Stora glädje! 
vi promenerade runt Dalkarlså och passerade på vägen hem skolan och deras stora studsmatta. Vi tog chansen. Den kan ju inte bara stå där utan att någon hoppar liksom? 
Var länge sen jag hoppade. Var livrädd för att tappa balansen. Och man är ju inte lika liten som förr. Plötsligt tar man stor plats! Och vi ramlade ideligen på varandra! 
Efter att ha hoppat oss genomsvett promenerade vi hem över åkern. Nyfällt gräs. 
..
..
Så vackert ute nu. (Det är alltid vackert här) Nu kommer nästa sorts sommarblommor. Jag som nästan var orolig det skulle vara slut... Det börjar mörkna på kvällen och till och med Orhan var tvungen att kommentera att det faktsikt var lite romantiskt där i solnedgången. Midsommarblomstern som blandade sig med hundkäxen i vitt och blått. Och en liten puss!
Man blir glad när det är sommar... Måste ut och fota framöver...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0