När inget blir bättre.

Inte mycket mera jobb nu...
Inte alls. Kändes lite tungt när jag hörde det. Trots att jag visste det. För jag ser jur hur det går. Vilket håll det gått åt. Men jag hade bara räknat med en viss minskning. Plötsligt kändes det som mer än hälften mindre.... Nu har jag som burit in det mesta av växterna i ett växthus och plötsligt behövdes jag inte mer.
Jag, och Orhan såklart, hade hoppats vi skulle kunna spara lite pengar nu framöver när Orhan får ersättning och hyran blir lägre. Men... lyckas jag bara jobba en vecka på en månad, eller så blir det ju inte mycket att hurra över!
Inte det sparkapital vi hoppats på! 
..
..
Usch.. dels är pengar viktigt. För viktigt... Men också känslan av att känna mig lite onödig.
Hoppas inom mig att det bara var överdrift. Att jag inte ska behöva oroa mig. Att det inte alls kommer minska mer än jag redan tänkt! För jag hade räknat med ganska lite. Alldeles lagom med timmar! Hoppas hoppas... Jag behöver bara 3 dagar till! (för att nå mitt minimum-mått för denna månad) 14 dagar kvar. Tycker jag borde kunna, hoppas i alla fall, önskar väldigt mycket. Att bara tre små dagar med arbete skulle dyka upp!
..
När jag blir stor ska jag sluta fjanta mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0