Storsand

Som om gårdagens prommis inte var nog med motion. Idag cyklade vi ner till Ratan och badade i storsand. Alltså typ 30 km på två dagar!  
Stor och stor. Världens minsta lilla sandplätt vid världens minsta lilla gräsmatta som de har mage att kalla campingplats.
Fullt med sten överallt, alger och döda fiskar! myyys!!!
..
Men doppade mig gjorde jag och det var första doppet för i år. Troligen sista också. vi bor alldeles för långt från badplatser som är så värdelösa att jag inte ens tänkt på dem om jag bott i Slätte där det finns mängder med fina badplatser att välja på. 
..
På vägen hem var jag så trött och sur att jag nog mest bara vara irriterande och tråkig för Orhan. Men hem kom vi. Som vanligt. Hur långt det än känns och må vara så hamnar man ju till slut här hemma. En varm dusch och nu sitter jag och längtar efter kebabpizza. Och självklart menar jag inte då från någon sugig pizzeria här i Västerbotten. Nej nej.. självklart från amanda i Töreboda. det enda stället där de vet hur man ska göra en kebabpizza.
Men det blir till att bara längta.
Just nu får jag nöja mig med vatten och torrt bröd!
..
(Det kommer bilder från badplatsen en annan dag när jag full med energi!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0