Tamaruska!

Spelar ingen roll om det är för att Tamar är hungrig som om hon är på mig och ger mig så mycket kärlek. För det är till mig hon ger det. 
Inte hoppar hon upp på morgonen och lägger sig bredvid Orhan. Aldrig.
Aldrig sätter hon sig och råglor på Orhan på morgonen. Biter på saker bredvid han. Gör allt för att få han att vakna.
 
..
..
visst älskar hon hans massage. Hon känner sig trygg med honom. Men ändå. Om det nu bara vore för maten. Då finns det ju ingen som helst anledning att vara världens sötaste katt till just mig!
..
Tamar är ett riktigt lyckopiller. Fattar inte vad glad man kan bli av ett litet djur. Som troligen aldrig har samma behov av mig. I morse hoppade hon upp och la sig bredvid mig. Precis när jag var påväg upp. Jag menar. Hur ska jag kunna gå upp då när världens sötaste lilla svarting lägger sig bredvid en och gör allt för att vara gullig!! ;)
När jag kom hem från jobbet sprang hon med all sin kraft från fönstret där hon satt, till mig. När jag lyfte upp henne försökte hon rulla runt. Se gullig ut. Ligga på rygg i mina armar som en annan bebis. Lägga huvudet mot armen.
Ja egentligen krävs det inte mer efter en dag på jobbet och en trist cykeltur hem. Efter det är jag glad igen! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, jag säger ju att hon är fantastisk och efterlängtansvärd! Christer tror att en katt bara gör sig till för sin egen vinning av att få mat. Men det är fel, Tamar är speciell, och särskilt jämfört med Sinou...

Svar: Menar du Minou? jag hade aldrig turen att lära känna Sinou! :P
Petra

2012-07-13 @ 23:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0