Slut på matlagandet!

En slaskig tsatziki. (slaskig eftersom jag inte vattnade av gurkan nå)
Paj på hundkäx, tomat och lök! :) (hundkäx var lite strong smak!)
Kokta mjölkörtststjälkar. (överkyddade med citron tyvärr. Ganska mesig smak annars!)
Stuvning på brännässlor! :)
..
Harsyreparfait! Otroligt god. Man skulle egentligen mixat harsyran i jättesmå bitar. Men jag klippte den lite. Tyckte det var gott och lite mysigt med frusna bladbitar i glassen! :)
Till parfaiten gjorde jag en rabarberkompott. Mycket god den med och det blev en lagom mysig och sur glassupplevelse som efterätt till den väldigt gräsiga buffen!
..
Min stackars maskrosmarmelad som ännu inte stelnat. tror det beror på att jag satte i lite citron. vilket men tydligen inte får göra med sånt där syltsocker. Men men.. vet inte om man kan koka den igen lite längre. (vilket man ska göra med citrus) eller om jag får använda den som maskrossås.
God hur som helst. :)
..
Har mera maskrosor så kan ju göra ett nytt försök! Eller mera och mera. behöver ju bara gå ut och plocka om maskroslusten tränger på! Inget att spara på inne alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0