Work in progress

Arbetet fortsätter. Tycker att när jag ser tavlan här på fotot ser det ju fantastiskt ut. Har jag målat det där tyget på stolen? haha.. Om ni vill veta hur det ser ut på riktigt kan ni föreställa er det lite mera mesigt! :P
Jag ska måla dit lite fler ben på bordet. (Det behöver ju inte flyga så överdrivet) Sen är jag klar för ikväll.
Så återstår sen bara skuggor och glans. Ansiktet.
Ska inte måla den här för snabbt. Nu ska jag låta det få ta tid. Med detaljer. Och verkligen lägga manken till att få tyget på kläderna att se bra ut!
..
Förstår dock inte hur man gör för att måla långsamt och försiktigt. Tog mig runt en halvtimma att rita dit figurerna och fylla i med färg. Är det bra eller dåligt? Hur kan folk hålla på med en tavla i flera dygn? Tusentals timmar? 
Hur ska man lugna ner sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0