Monet, blommor och blod.

 Jag skar mig idag. Ville bara få in ett ord till i min titel. blödde inte så mycket. Men jag lyckades skära mig på ett grässtrå. tss tss. Så var ett av titelorden avklarat.
 
 Idag hade vi blandade kompott på blommor. Allt som var över från Michael Jackson arrangemangen och några nybeställda blandade B-blommor. Jag tycker om när det är så. Mycket att välja på. Inte för att jag alltid får ta del av allt. jag är för långsam med att gå mot blommorna. Vissa i klassen är heta på gröten o de coola blommorna är snart borta.
 Hur som helst. Uppgiften idag var att titta i några böcker med olika konstnärer och välja ut en tavla. Jag valde en bild av Monet. Den på bilden nedan.
 Sedan skulle vi ur den bilden finna inspiration och göra ett arrangemang. Skojskoj!
 Jag hamnade i hallen och blev rätt nöjd med det jag gjorde. Det började katastrofalt med att jag inte lyckades få nån ordning på om det var radialt eller paralellt. Det såg patetiskt ut. men jag pysslade ett tag. Och blev nöjd och klar ett halvår innan alla andra som vanligt. hatar det. När jag nästan är klar sen börjar ja dra ner på tempot och då gör jag det för långsamt och missar massa saker o hinner knappt precis XP
 Men hur som helst. Jag glömde kameran idag men ska ta med den i morgon. Vi lät alla saker stå så att de andra floristklasserna ska få en chans att se vad vi smarta treor gör ;P
 Jag gjorde nåt skogigt paralellt med ringlande vatten framför. Sedan satt jag och flätade gräs i 2 timmar ;P Lite desperat "Jagharingetattgöratillägg!" XP

 Tillslut hittade lärarna mig också haha. De hade nog inte saknat mig. Så är det när man hamnar ute i hallen. De fascinerades av min flätning som ja mer skämdes för och försökte dölja. Hatar när lärare kommer och tittar samtidigt som man gör något. Känns som man gör fel då. haha
 De gav mig tips för yrkesbeviset och tyckte det var kul att jag valt att göra nåt till Staden petra. Osså sa de att de såg fram emot att se vad jag skulle hitta på. Fick massa beröm för min grej också. 
 Kul att få beröm. Jag behöver det. Är dålig på att tycka om mina egna saker haha Men ja suger nog mer på att ge beröm Xp Hur som helst. Kul med massa beröm. Meeeen ja blir ju asnervis för att göra det hör yrkesbeviset. Att bara slå ihop ett vanligt arrangemang. Lite krångligt kanske. Lite modernt. Det är min grej men att nu sittar i 100 timmar och snickra stora konstruktioner eller smida. Aldrig i livet. Jag kan inte sånt. Kanske trä då. Men att stå på byggprogrammet och verka smart NEEEJ! Jag vill hålla mig i tryggheten vid mian blommor... 
 Känner världens press när de säger att de ser fram emot o se vad jag ska hitta på också. Nu måste ja hitta på nåt otroligt fascinerande. Dags o börja fundera kanske!!!
 
 Åt ute idag eftersom Elinor fyller år. Trevligt. Dyrt men trevligt. Inte särskilt god mat valde jag heller. Men det måste mättat för jag är inte hungrig. Har ingen lust att laga mat heller. pannkakor måste jag göra suuck!
 

 Tamar e i alla fall söt idag! :D


Kommentarer
Postat av: emelie

Sv: aa de tror jag kan finnas lite i alla ;D

2009-10-20 @ 22:21:48
URL: http://emeliejosefinecarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0