Drömmar

 Drömde en mardröm. en pinsam mardöm under min middagstupplur. Måste bara berätta. för det händer typ aldrig att ja minns mina drömmar eller kan få ihop dem till en någorlunda normal story XP

 Det var skolavslutning. Examen alltså. Allt var mycket bra. Bättre än ja trodde. Vi fick ingen särskilt god mat. Besvikelse. Men ja var glad. Fick mina betyg. Mamma o pappa var där. Men så kom problemen!

 Pia dök upp o påminde om att vi skulle åka till Göteborg för att fira examen. ja var på. Men då slog mig tanken. Det var ju idag på kvällen skolbalen var. Ve o fasa. Ja ahde glömt att köpa klänning. O inga pengar hade ja. O när skulle ja hinna göra mig fin. Pia såg besviken ut. skulle ja dissa henne o lösa mitt problem eller fixa detta ändå. Skulle ja skippa skolbalen. Nej vad trist. Ja hade ju sett fram emot skiten.

 Ja rusade in på en bilverkstad som låg bredvid matsalen. (?) Bland bilarna bytte ja om från avslutningsklänningen o kollade runt. Det låg lite kläder där. Mina kläder. Skulle ja ta brudshowsklänningen? Nej pinsamt. Mamma o Ulrika vad där också. Alida sprang med mig o kollade på kläderna. MEdan Pia stod vid en bil o såg allmänt sur ut.

 Hittade tillslut ett svart linne. Ett kort sletet som slutade precis nedanför rumpan. Tog på mig det o sprang gråtande ut till mamma. Kunde ju inte gå på bal i ett sånt!!! Mamma försökte hjälpa men vad kunde ja göra. Tiden var knapp. Var ju tvungen att åka till Göteborg. Sprang in i klädrummet i verkstaden igen o hittade syrrans pinsamma rosa avslutningsklänning med puffärmar. Tog ned den o sprang till mamma.
 "Ja kanske kan ta den här!"
"Nehe du!" skrattade syrran som plötsligt dök upp bakom mig med en kompis "Den ska du inte låna. Ja är rädd om den. Du lånar för mycket av mig!"

Ja började gråta igen o blev sur på mamma, sur på Pia sur på balen sur på Ulrika mest. ha ha.. vad skulle ja göra.
SOm tur var vaknade ja då av Homer simpsons väna stämma. Tog ett tag att fatta vars ja var om vem det var som pratade med sån röst i min dröm! XP
 Nu e ja rädd för skolbalen! Kommer ja hitta en klänning? Kommer allt gå åt skogen? Vad i hela friden tänker ja på såna skitproblem redan nu! Himla tönttjejprat i skolan som ger mig såna skitdrömmar XD

 



Bra Balklänning?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0