Krematoriet

 Det stavas så va? Krematorie..hm..

 Det var i alla fall där det mesta av dagen spenderades. 

 Även då jag försov mig med en kvart o kom försent till skolan med en kvart började dagen riktigt bra. Åt min hemgjorda äppelkräm o mitt nybakta chapati till frukost. (Ja har fortfarande inte handlat någon mat. Duktiga sparPetra) Det var svenska till en början o vi fortsatte se filmen. Nån munkfilm som hette nåt om en ros. Inte så bra. Spännande. Men irriterande på nåt sätt.
 Dagen fortsatte med pluggande. Ja försökte mig på att göra klart filmanalys av den film ja inte sett slutet på. Men ja fattade inte vad ja höll på med. Ska ta ett snack med mannen i morgon :D
 Läste lite på växtkännedommen innan det vars lunch. Hemlagad lasange. Hemlagad my as! Nog så mycket halvfabrikat de är möjligt att få ner i den. Såg knappt nån lasagne heller. Det var nog 80 procent köttfärssås.
 Sedan bar det av. Mot krematoriet. Åkte med Elin för första gången (Argh alla tar körkort utom jag!!!) Elin körde bra. Väldigt ordentligt. XP Men ja tror nog fortfarande ja tycker Karro kör bäst ha ha :P
 Väl där traskade vi runt bland gravstenar o minneslundar o han berättade allt som går att berätta om en kyrkogård. Sedan gick vi ner i krematoriet. Inom mig fanns en lite spänning att få skåda döden i vitögat men.. fy så underbart segt. Kylar, frysar, ugn, askuppsamlar. Jaha... det hade ja kunnat leva utan. Kan ju glädja mig åt att det inte ser ut som på film i alla fall! :P
 
 Nu e ja i alla fall hemma. Trött o sleten. Vet inte vad ja ska äta. Ska ja undvika att handla så blir det ju chili con carne. Suck XP Nybakt bröd till då kanske :D Eller så äter ja lite äppelkräm! :D Yey för hösten med alla gratisäpplen!
 


Måste fråga om praktikplats också! SUUUUUUUUCK Bu för praktik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0