Strömlös... men inte rastlös!

 ah måste bara säga att den titeln var nice. Stolt över mig själv. vad får ja allt ifrån! aaaah XP




 Japp så blev fallet. ja låg utpumpad i sängen och såg på scrubs. Hade redan sett avsnittet och var allmänt uttråkad. Plötsligt smäller det till. Datorn, tv, kökslampan slocknar och en otäck tystnad sprider sig.

 "Haaaalåå!"


 Jag hör hur arbetarna som håller på med taket börjar hojta på sitt språk. (Skulle gissa på finska då ja hört min hyresvärd tala med dem. FAst de e i så fall en utomordentlig dialekt av finskan!)
  Jag väntar ett tag. Var de deras fel borde de ju åtterätta problemet. kanske de behövde stänga av den för att göra något. (Med taket?) VAd kan ja om bygge liksom.
 Jag ligger en stund och väntar. VAd göra. Ja börjar bläddra i de körskolebäcker ja fått låna av Elin. O läser ett kapitel o kollar lite.. ja pluggar. O i tystnaden o brist på annat pluggar ja i en timme... sen.. Sen känner ja kylan. Tystnaden... mest kylan. Elementet var iskallt. Huvaligen.
 Ja måste ringa hyresvärden. Ja var våldsamt kissenödig också. Och att sitta på en lite toa i mörkret. Eeehm nej tack!
 Men ja vågade inte ringa hyresvärden. Jag gick till proppskåpet men med min smarta hjärna såg jag att Inget var fel. Funderar på vilken propp som ska behöva gå så att hela min byggnad slås ut! Ja e inte teknisk lagd så ja ringde mamma. Men mamma gissade på nån himla.. har redan glömt ordet XP O de fanns troligen i deras hus eller utomhus. Det var droppen. Ja var tvungen att ringa hyresvärden. läääskigt.
 Ja ringde hans mobil o fick tillslut tag på han. Han var inte hemma än men lovade komma o hjälpa sen när han kom hem. Yey! :D
 Ja började då diska. (Verkligen vad man får arbetsiver när det är kallt o tyst o trist) Hörde små ljud från korridoren men kunde inte drömma om att hyresvärden skulle vara så tyst. Men faktiskt. Det var någon där ute. XP
 Plötsligt smällde det till o lampan tändes, tvn vaknade till liv o datorn gav ifrån sig en suck.. det knackade de på dörren o ja slängde tallriken ja höll i handen i diskvattnet. Torkade mig o gick ut. O där stod hyresvärdens sambo. 
 Hon visade mig vars problemet legat o ja tackade henne. Underbart! Det kändes åter varmt och levande igen. O ja hade fått disken gjord. O pluggat. O int segat framför datorn. Great!



 Haha gillar min festliga hyresvärd. När ja stod o gjorde chapatideg (som nu ligger i kylen o frodas. mmm chapati) gick han förbi utanför mitt fönster från garaget. Såg mig. Vinkade o gjorde tummen upp! Aaah ja kunde inte haft bättre hyresvärd! :D

Dags för lite te.. o nybakt chapati.. (utanpålägg snyft)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0