Suuuck

 God eftermiddag!

 I skolan just nu håll vi på med ett stort projekt. VI jobbar i grupper tillsammans med tvåorna och jag har märkt att jag suger på att jobba i grupp. Särskilt med tvåor. Ja känner dem inte. Vi träffas aldrig och kan prata om vad vi gjort och de har ju helt fel smak! XD Ha ha. Se ja e till och med elak.
 Det värsta just nu är ängeln. suck. vi ska ha en ängel med ett blomstersvärd. Temat på projektet är paradisets trädgårdar och vi ska göra ett arrangemang av keruben (ängeln) som vaktar ingången till edens lustgård.
 Visst.. det var en fin ide men ja var ständigt nervös för att det skulle bli barnsligt. osså känns det nu.
 Vi har tagit en provdocka och jag har sminkat henne så hon såg normal ut.
 Sedan tog jag min brudshowsklänning plus ett tygstyck till "kappa" och gardiner till vingar. JAg gjorde i ordning henne och tyckte att hon såg rätt bra ut. Man såg inte så mycket att det palstiga håret elle hennes hemska ansikte.
 Men tvåorna höll inte med. "Hon ser inte ut som en ängel. Hon ser ut som en nunna!" JAg kunde hålla med att ja hade gjort i ordning "kappan" på ett sätt som fick henne att se lite nunnig ut och gjorde om. Men ja ville ändå ha kvar duken på huvudet. För hon ska ju vara helig. O helig känns som dölja håret och lysa vitt. Ha ha
 Men inte ens det dög. idag hade de åter satt på en gloria.
 Gloria... ja spyr.
 Vars står det i bibeln att änglar har en ring en de ovanför huvudet. Vem, som har sett en ängel, har sagt att den hade en flygande ring ovanför huvudet. Jag har inte hört talas om någon men är villig att få veta om så e fallet.  

Gloria är väl för allt i världen ljuset som lyser runt huvudet. Så visst de kan få sätta en lampa bakom huvudet så blir det en riktig gloria. Men ja vägrar ha en RING ovanför huvudet!!! Det är något nån tönt för länge länge sen kom på att det var ju lätt att måla på tavlor!!! ELLER? Osså är det ju en krigsängel det handlar om. En ängel med ett eldsvärd. Ingen tönt som står där o posar o e allmänt gullig o tagit på sig finringen ovanför huvudet... Det är pinsamt. Det känns som om vi driver med änglarna då. Genom att göra en sån ängel som finns som bokmärken!!! O hur bra e det när det hela ska stå i en kyrka. Argh ja går bara runt o grämer mig för att jag inte kan bestämma själv och att jag måste komma överens.

 Som sagt var. Ja e ingen team-människa. Ja önskar ja bara kunde släppa detta o tänka. Ääsch. det är en helg... skit sak samma!!! Men ja e en tönt! Som vill ha min vilja fram. Jag är bara så rädd för att bli för bossig o bestämma allt. Så ja sitter o grubblar över detta i min hemlighet. Ha ha.. ILLA! PETRA DIN TÖNT!!!

 Jag kanske ska vara sjuk resten av helgen o skippa hela jippot XD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0