Jag ska aldrig äta svamp igen!!!



 Natten till idag spenderades i en skog... Jag och Orhan lyckades få med hela gänget och begav oss ut med tält till Trollsjön. Vi gjorden en brasa, spelade spel, pratade, grillade lite svamp vi hittade. (gott) Badade flera gånger. Jag simmade rätt på en gädda eller nåt. Simmade bland bladen då de plötsligt bubblade till framför mig. Jag stannade till och då kom det igen. Du vet sådär när en fisk vänder sig vid ytan. (eller hur man ska förklara) Höll på o få hjärtsnurp. Skrek och simmade fort in! XD
 
 Vi var många i början men två svek oss. Och vi följde den sista hem och kunde inte sova längre då! Hälften av gänget låg inne i kojan och försökte sova eller nåt. Men ja tror inte de tillät varandra det. Jag och Orhan gjorde en stor brasa istället!
 Jag letade näver och hittade plötsligt en stor sopp. En Karl-Johan. Jag tog med den och vi gjorde i ordning den. Den var riktigt god. Men jag kände direkt efter att jag mådde illa. 



 Vi spelade lite spel och plötsligt kände jag att det inte gick längre. Jag gjorde allt för att undvika att spy men. Näe. En spya skulle nog vara underbart tänkte jag. 
" Jag måste gå och spy!" sa jag och traskade bort en bit. Och spydde upp all svamp. Vinkade lite glatt till Orhan som gjorde tummen upp. (tror aldrig jag har spytt under såna glada omständgiheter haha. Men e man i rätt gäng så! Man måste hålla modet uppe!)
 Orhan kom med lite vatten och två och vi diskuterade spyan och om jag skulle fota den och lägga ut den på bloggen. haha Men så kan jag väl inte göra?!?! 
 Gick tillbaka och vi fortsatte spela spel. Tog ner tältet. OCh då kände jag hur illamåendet kom tillbaka. Var tvungen att erkänna för de andra att jag var sjuk. Men sa inte att ja spytt. Så de fatta väl inget. MEn jag kutade sen i förväg o la spya nummer två. XD
 Vägen hem var lång så jag ringde mamma som kom som ett skott. (nästan) Och när jag väl kom hem. Då kände jag mig sjuk och eländig. Fattar inte hur jag lyckades hålla modet uppe i deras sällskap. Men kände mig väl tvungen.
 Har spytt och legat och sovit nu till klockan halv sju typ... Tror jag kom hem runt åtta! Galet!
 Nu ska jag se om jag ska våga äta. bara de inte är svamp så!! haha 
kram
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0