Halka, blötsnö, vattenpölar!

I hate Lidköping in the springtime. I hate...
 Hur som helst. Fyyyyyy för våren. Fy för blöta skor o strumpor. Fy för att hoppa över meterstora och decimeterdjupa pölar vid varenda övergånsställe. Fy för att få vattendroppar i skallen överallt och för att plumsa runt i djup blötsnö då trotoarerna inte är skottade. I morse gick ja på gatan o kände mig töntig. Men i rusningstrafiken vid lunbchtid (då ja gick hem) fann ingen plats för mig där!!! Phpprrth

 O i morse halkade ja också. ingen liten lät Oooopa halkning utan en riktig pinsam o skrattretande vurpa.
 Svängde av från en upptrampad stig och fick den hala skottade isbanan under fötterna. Kände hur ja halkade o gjorde en riktig fotparad. MEn ja fann inte balansen o det slutade med att ja ramla framlänges. Ops! De var inte mer än så att ja tog emot med händern (fick skrubbsår) o reste mig snabbt! Men ja hann inte resa mig innan fötterna försvann under mig o ja ramlade baklänges på rumpan. (Måste sett töntigt ut. en blond tjej som inte kommer någonstans) Jag kollade upp. Ett gäng grabbar från högstadiet och två vaktmästare var i närheten men ingen verkade skratta ijäl sig. Pojkarana lekte med snön bakom en snödriva och vaktmästarna hade ögonen på dem (tror jag) PÅ darriga ben och lååångsam mycket lååångsamt reste jag mig och gick ut i snön. Varför finns de ingen att skratta med när man halkar. Jag skrattade lite för mig själv och gick i fatt en klasskompis som precis cyklat förbi. INNAN ja ramla!

 Nej.. än så länge är våren bara pest o pina. Som grädden på moset har innertyget i mina enda hela (fula) vinterskor gått sönder. KUL! NEj.. antingen iskall vinter eller blommor o istappar. Inte sjöar, isbanor och oskottade trotoarer!!!

 Snart ska ja hem till Slätte i alla fall! Måtte de vara bättre där!!!!

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0