Ledigt...

 Ingen skola idag för snön... o idag fick ja sms om att även morgondagen e ledig. Man undrar ju. Hur ser de ut i Lidköping egentligen.. Såg lite bilder på skolans hemsida. Tycker de inte ser ut att vara mer än resten av Västergötland. MEn kanske att skolans moderna glastak o formgivning e väldigt dålig på att klara snön? http://www.delagardie.lidkoping.se/serviceochtjanster/utbildning/delagardiegymnasiet/nyheterdelagardiegymnasiet/delagardiegymnasiethallerstangtavenpatisdag232.5.39c085e2126bf16b87b7ffe11084.html

 Men ja tackar o tar emot även om ja hade en del att göra i skolan just dessa två dagar ja var ledig. Men ja får ju i alla fall gå på bön i morgon. De ser ja fram emot. Ska även bli kul o få tala lite franska. Det har kommit någon fransktalande till Älgarås asylbostäder. Får mig att känna mig lite nyttig när ingen annan kan tala med henne. Hoppas hon kommer i morgon. Får putsa lite på min franska ikväll o i morgon. "Bonjour bienvenue dans notre église!" (Eller våran... kanske var lite.. fel?) "Besoin d'aid?" "Tu comprendre!" Hrm ja.. jag hoppas hon kom! :)

  Idag har ja int gjort mycket nytta. Gick upp halv elva o åt frukost o läste. Har äntligen kommit fram till jesu återkomst i Left behind böckerna. (Har läst dem en vända förut :P ) O det är som mödan är värt när man kommer fram till det. För just de två böckerna innan jesus kommer e så sega o ovärda.. Osså kommer han äntligen o huden liksom knottrar sig när jag läser hur de får möta Jesus. Ja vill också! :D

 Dagen fortsatte med massa backpacker haha.. hann nästan runda jorden under dagen.. men ja satte stop för mig själv o pluggade lite. Hängde lite i köket tills äntligen pappa kom hem o vi åt! :)

 I morgon blir de väl inte mycket mer än så... Funderar på att börja skriva lite. Nåt manus. Ja e så sugen på att sätta ihop nån riktig teaterpjäs eller ett nytt stort filmprojekt. I kyrkan eller själver. O för att int hindra drömmarna kan man ju skriva lite o drömma sig bort till kamerans o inlevelsens värld. 

 Usch de e ju så roligt.
 Ja frågade pappa om han kunde laga kameran o han sa att han funderat på om han skulle våga det. Får väl tjata lite mer på han! :P Annars får ja väl köpa en egen när ja tagit körkort o slipper den utgiften. OM ja lyckas ta körkort.

  Sitter nu o lyssnar o ser lite på curlingen. O ska snart lgga mig. Vill inte vara för sen! :D

God natt :*

Bilder från Girl-powerprojektet Filmen "Isebel"


Kommentarer
Postat av: Amelia

Haha, de va då ynkligt med snö må jag säga xD Men ni kan ju vara glad att ni går i en sån klen skola xP

2010-02-23 @ 19:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0