Min dröm...

 Drömde så märkligt i natt. Spänannde och jobbigt på samma gång. o ja blir alltid lika fascinerad när ja minns en dröm. och kan få ordning på den. Vilket brukar vara omöjligt då mina drömmar består av prat med flera olika personer samtidigt! (tror nästan hela grannskapet var med i drömmen XP)

 Vi var i kapellet i Slätte. Det hade varit gudstjänst och folket började gå hem. Inte jag!
 Bibbi var där på besök och bodde i kapellet. Jag vet inte vars Lizen var men alldels strax dök Carolina upp. Hon letade efter något i garagen och jag försökte hjälpa. Snart dök Martin upp också och jag gick in i kapellet med honom. Bibbi var borta. Men Lizen och Ulrika satt och småfnittra där inne. 
 Jag kollade ut genom fönstret. Det var halvmåne. Molnigt och inte särskilt fint där ute. Men plötsligt såg jag en till måne. Lite till vänster om den. Den månen växte och lyste mycket starkare än den andra. Plötsligt var den jättestor och den andra lilla månen syntes knappt.
 Jag hojtade till MArtin som kollade halvt ointresserad. "Det är ju bara månen!" svarade han. "NEj kolla. Den riktiga månen är där till vänster. Liten!" Han kollade och fortsatte med sitt.
 MEn jag var exhalterad. Jag var säker på att detta stod i bibeln och att nu skulle vedermödan börja på allvar. Jag hojtade till Ulrika och Lizen också som ointresserat svarade´ett Typiskt Ulrika-svar (När hon är ointresserad av mina fjantiga intressen)
 Jag kollade ut igen. Plötsligt såg jag nåt lysa i månen. ännu starkare än vad månen lyste. Jag kollade ett tag och plötsligt växte det där ljuset. Inte lika stort som månen men det var starkt. "En supernova!" utbrast jag! "En stjärnexplosion!" jag försökte få folk att bli intresserade. Jag tror MArtin kollade ut men Ulrika och Lizen var lika ointresserade.
 Jag försökte snabbt skicka ett sms till mamma. För hon kändes som om hon skulle vara intresserad. Men det gick inte att skicka sms. Först krånglade mobilen. Det var störningar i den. (Av stjärnan trodde jag) Sen dog den. Jag höll på länge och var frustrerad.
 Samtidigt som jag höll på såg jag hur det där ljuset sögs in och plötsligt exploderade den. Det flög ut stora svarta bitar. Såg ut som meteoriter.
 "Titta!" MArtin och Carolina kollade ut genom fönstret. "Det är ju så man sgäer Big Bang gick till!" (
Vill bara påpeka att det var en dröm och om big bang var så har ja ingen aning och bryr mig inte om heller!) De andra svarade ointresserat och fortsatte med sitt. Jag lyckades få iväg ett sms och gick ut. Ett landskap hade dykt upp på himlen. Som en liten mosse i en tjärn med en liten stubbe på. Stor. Den täckte en stor bit av himlen!
 Det var verkligen en fantastisk syn. Den lilla ön och de stora klippblocken som for iväg åt alla håll från den. Jag funderade på om någon av dem kunde landa på jorden och jag varnade resten av folket inne i kapllet. Som som vanligt inte brydde sig.
 Jag vet inte om jag stod och påtade lite i nån av buskarna då jag plötsligt såg ett stort block komma mot jorden. Jag försökte få undan Carolina som promenerade och fortfarande letade efter nåt i garagen. Men hon brydde sig inte nämnvärt om vad jag sa. Som tur var landade klippblocket några meter i från henne. Då såg jag att det inte var ett klippblock utan en sumpig svartnat mossbit med små granar i.
 En till föll och landade på taket. Jag gick in för att hämta TAmar (Som var inne i kapellet) och bege mig hem. När jag var iu köket såg jag MArtin kolla på den fallna meteoritmossbiten på 10 meter.
Jag pekade på taket och försökte visa med teckenspråk att där låg en till. Men han såg mycket förvirrad ut.
 Som tur var var fönstret mjukt och jag kunde böja det ut och hojta till han.
 "Nej det finns ingen mossa på taket!" svarade han mycket ointresserat.
 Den var borta.
 Jag lyckades fånga Tamar. kramade om Bibbi och gick iväg. Tillslut. Minns att det var jobbigt alltihop. Jag lyckades inte få ihop allt. Ingen bryde sig. Alla var korkade. Så det var skönt att komma hem. Den stora ön på himlen var kvar. Verkligen fascinerande syn.

Oj det blev långt. Haha men det var en fascinerande dröm att drömma. Önskar nästan den var betydelsefull XP


Kommentarer
Postat av: Amelia

Oj va bra du kom ihåg drömmen! Så bra tror jag aldrig jag har kommit ihåg nån dröm :b

2010-02-12 @ 18:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0