Ödehuset...


God afton! 
 Så var dagen över och den hade sannerligen mycket att bjuda på. Dock lite för lite bilkörning. Funderar på att ta audin o åka en sväng helt själv. Men frågan e om ja får nu när päronen lagt sig. De kanske får hjärtsnörp. haha XP Men jag förstår inte. Från att tycka de var lite halvtrist o köra har de blivit överdrivet intressant ;D

 Idag kom grabbarna på picknick.. Mycket trevligt. Vi gick till grillstugan o avnjöt lite fika och fotade lite :D (blev särskilt fascinerad av en bild. Tog kort när Ismet klättrade i träd o lyckades få ett foto precis där grenen går av och han faller haha. Bilden till höger)
 Sedan badade vi. Trots regn o kyla. Sommaren e verkligen här.
 Men det var efter badet som ja äntligen fick min önskan uppfylld. Bortanför kyrketorp en bit in i skogen finns ett ödehus. Jag anar att det är en man som en gång i tiden forskade om utomjordingar. Byggde en landningsbana åt dem. Ja har alltid velat gå dit sen ja och syrran råkade passera där en gång när vi gjorde våran 3 timmarsprommis i skogarna runt Slätte. XD
 Jag fick med mig pojkarna men inte tjejerna :/ och trots regn cyklade vi dit haha.
 
 Var rätt spännande. Man får väl inte gå in i ödehus men efter att försäkrat om oss att det var tomt gick vi först in i ena ladan. Fullpackad med dörrar fönster och cosmic science tidgningar haha XP Vi klättrade runt och tittade. 
 Vi fortsatte med nästan hus som såg ut att vara nån form av förråd eller gäststuga. Lite madrasser, skor, brännvinsflaskor o mänder av gamla böcker. Lika spännande det.
 Sen kom de mest intressant. Bostadshuset. Vi kollade in genom fönstrena. De var trasiga. Ingen verkade varit där på länge. Gräset växte höggt runt om. Så vi gick in. Mysigt litet hus.
 Allt var som lämnat. Kläder, sängar, flaskor, mat, verktyg. Kanske huset blivit tömt av ägaren eller tjuvar. Men ändå är det som lämnat för man packar väl inte bara hälften o struntar i att städa när man flyttar. Uppe vid sängen låg en agatha cristie bok och ett gammalt foto på glada kvinnor i trädgården. Jag undrar vad som hänt med ägaren?!
 Sista huset var nog en .. vad säger man. Loge?
 Den var full med.. brädor. Och allt var löst. Golvet var lösa brädor. Så där var de som lite farligt. Vet inte hur många gånger ja lutade mig mot en dörr o så var dörrkarmen lös haha XD O varenda gång skrek jag. När ja skulle försöka vara cool bland killarna :P hehe

 Blöt o hungrig kom jag hem vid tio. Men ja ville inte att dagen skulle vara slut. Kunde varit uppe längre. Kunde roat mig mer. haha XP
 Måste sluta med dessa långa inlägg. Men så blir det om ja bara skriver på kvällen :P
 Hm... ja e inte trött. Kanske ja skulle ta en biltur. Helt ensam!? XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0