If I was a rich girl...

 Jag saknar faktikst pengar.. ja vill få vara lite rik igen. haha... Illa Petra illa. Men så e fallet. Vad har fått mig att falla så lågt o vilja ha lite extrapengar. Vilja... få shoppa.
 Såna där platåklacksor!!! Det är det som fått mig att längta... 
 Det enda ja tycker e kul att shoppa. Är skor! Minns en tid då ja hade så mycket klackskor så ja mådde dåligt för det. Kände mig... vad säger man. Skuld! Här köper ja skor helt i onödan medan folk lider... Finns ju vettigare saker att lägga pengar på.
 Men nu är alla mina skor sönder. Mamma har köpt ett par till mig som är för små o som ja inte pallar bära haha XP Sen har ja ett par klackskor. Men ja vill JA VILL JA VILL JA VILL!!! Ha ett par i denna med platå o klack!!! Blev så sugen att köpa när ja var i Göteborg o såg alla sorter o höjder.
 O ja minns en tid. En tid då studiebidraget var till roliga saker. Inte mat o körkort o katt. När föräldrarna hade lite pengar över. När det fanns pengar.
 Nu e allt så fattigt. O ingen fara med det. Lever ju fruktansvärt lyxigt om man jämför med resten av världen... Men vad kul de skulle vara o få köpa nåt. Nåt litet o onödigt. Bara för att... Minns inte när ja gjorde det senast...

 I skoaffären i Onsdags.
Jag "Åh ja önskar ja hade pengar så ja bara kunde köpa ett par såna här skor. Men körskolan bara tar alla mina pengar..."
MAmma "Ja men snart e de klart!"
Jag. "MEn då får ja ju inga pengar längre..."

 Ja e en sån tönt! Haha XP


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0