Dator dator dator...

 Efter advenstgudstjänsten. (Som var mycket bra!) lyckades jag få iväg de flesta i familjen med en granne så jag kunde behålla bilen. Orhan och jag körde runt i Älgarås. Dagen till ära var det som perfekt slirväder (Säger man slir. haha. XP Känner mig trött! Orden försvinner) Drog i handbromsen i varenda kurva. 
 Och vi var inte ensamma. Många i Älgarås var ute och levde rövare i kurvorna. (Värre än jag!!!)
 
 Vi skulle en snabbis till en vän från kyrkan för att hjälpa att installera webkamera och headset. En liten stund blev 1,5 timmar och vi gav upp. Problemkamera!!!
 Vi åkte hem. Åt middag och körde ut igen. Tillbaka hyreshusen igen. Men den här gången till en annan familj. För att Orhan skulle få hjälp att fixa sin dator med de program de hade där. Några timmar blev fem.

 Jag dog. Man känner sig som lite vilsen och trött. När tvn är på serbiska. Några andra gäster pratade polska och familjen själv pratade serbiska.
 Då och då någon svensk fras. (från de som kunde) 
 Var även lite sjuk och känslig mot röken. Så låg i soffan och deppade över att serbisk tv sänder en b-såpa på bästa sändningstid! (haha)

 Men det var det värt när min älsklings dator funkar igen! :)
 Han tackade familjen och sa att det var dags att bege sig. (På serbiska) Plötsligt vänder sig frun i huset till mig och säger.
"Är du tjock?"
"Va Tjock?"
Funderade några sekunder. Vad säger Orhan om mig på andra språk. Tycker han jag är tjock. (Vill inte får Orhan att verka så ond nu. Jag vet mycket väl att Orhan inte tycker jag är tjock. Raka motsatsen. Och jag trodde mer att kvinnan hört fel. Eller att Orhan skoja?! hehe)
"NEJ!" sa kvinnan. "Tjouk!"
"Aha. Sjuk!" 

 Kvällen tog slut. Fick åka hem från där... ;/
 En dag med mycket datorer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0