Franska!

"Je parle un peu francais!"
 Väldigt roligt att få använda sin franska. Även om den ligger djupt begraven. Var ju många år sen jag läste. Dock har jag försökt hålla igång den lite. Så jag tror jag kan mer än vissa av mina vänner som läste samtidigt hehe. XD
 Det kom en man till bönen. En fransktalande. Är en del fransktalande i Älgarås nu för tiden. Men ingen jag haft kontakt med.
 Orhan kan också franska och var också med på bönen. Och han var duktig på att förstå. Tydligen tyckte han jag var bättre på att prata. Så vi kompleterade varandra. hehe (vet inte riktigt vad jag ska säga om det)
 Men man blir nästan sugen på att dra fram nå gamla franskböcker och damma av kunskaperna. Få lite mer ordkunskap!!! Soyez un peu plus sûre.
 Det var en mycket trevlig bön! Vi var få. Samlade i vårat hem. :) Mysigt....

étreinte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0