palt

Fortsatte med min nya musikvideo idag...
 Och det är det enda jag gjort. Kreativt, hemma, fantasifullt, UTAN Orhan.

 Men jag stannade inte hemma länge och var kreativ.... haha Bussen klockan ett som vanligt! ;)

 Men kan inte påstå att vi var helt kreativlösa idag. Jag och Orhan. Vi utmanade oss själva och gjorde palt. haha Jag har aldrig gjort det. OCh Orhan visste inte var det var. (Förklarligt. Hälften av svenska befolkningen vet väl knappt vad det är)
 Men Orhan pushade på mig att vi skulle prova. Jag var lite rädd. Att göra en dålig palt. Och att Orhan aldrig skulle vilja äta det igen. Sen när det blev riktig palt.
 Sagt och gjort... degen blev dålig. Kastrullerna var små. Vattnet försvann. Det brändes i botten. Palten såg konstig ut.
 Men smakade helt ok! :D Det smakade palt. Orhan gillade det. Och det är en succe nog för mig.
 Yttrade innan. "Om vi ska gifta oss. Då MÅSTE du gilla palt! Det är ett av mina krav!"
 
Jag åt med lingonsylt och smör. Orhan åt med lingonsylt, smör, lök och vegeta. "Inget är gott utan lök!" (Allt pekar på att han inte är svensk.. vegeta...)

kram

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag har också lök till allt nuförtiden, men till palt - Aldrig.

2010-10-25 @ 22:49:35
URL: http://ulrikasundqvist.blogg.se/
Postat av: Anna

"Asylpalt" med vegeta och lök, hihi

2010-10-27 @ 21:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0