Poliser...

 Klockan är halv ett och jag sitter hemma. Känns som det var en evighet sen ja satt vid datorn. Därför slog jag på datorn efter tolv då jag smög hem över tröskeln och burit Tamar i säng.
 Pappa överaskade mig genom att erbjuda mig bilen så jag kunde stanna hos Orhan några timmar efter bönen. Man blir ju lycklig. Det dumma var att jag kom på senare att jag tog ju inte med nåt körkort. Kunde aldrig i min vildaste fantasi tänka mig att far min skulle komma på nåt sånt!!!

 Körde lite nervöst fram. Skulle ju vara så typiskt att för första gången i sitt liv stöta på en polis. Just den dagen då man saknar körkort. Men jag sjöng högt och försökte tänka på annat. Självklart möter jag ingen polis!!!
 
 Men plötsligt. Blåljus i horistonten.
Jaha ja. vad ska man dra för historia nu. "Pappa lämnade bilen till mig och jag glömde att jag saknade körkort. Behagar polisen följa med mig den sista kilometern hem så kan jag komma ut med det. Ni får dock vara lite tysta. För mina föräldrar sover."
 Men blåljuset växte. Det växte till en storlek för sig. Det var ingen polisbil. Det var en.. ambulans? Brandbil? Inget ljud. Men två av dessa bilar (vad jag såg) körde in på vägen mot Lindåsen. Gör mig så nyfiken. Vad har hänt? Är det nåt hemskt!?!

 Men nu sitter jag här. Måste kolla lite jobb. Usch. Har tappat lite action i jobbsökande. Vet inte vad jag ska hitta på för nästa steg. Söka jobb som telefonförsälajre? Suuuuck!

god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0