Värme (ej behaglig)

 Möttes av en outhärdlig hetta när jag släntrade in över tröskeln efter elva.
"Vad nu? Haver päronen höjt värmefläkten till 35 grader?"
 Jag slet av mig vinterjackan, munktröjan och tee-shirten (Onödigt mycket kläder då det var plusgrader på hög nivå i natt) och smög in till vardagsrummet. (hade på mig ett linne. I fall någonfunderar på om jag smög runt i huset elva på kvällen i bara bh)
 Aha. Det kom stark värme från kamminen.
 Dumma föräldrar. Elda i natt. När det är varmt ute. Jag hoppas de frös nåt fruktansvärt. Annars finns det ingen anledning till att göra huset så varmt mitt i Oktober.
Självklart hittade jag Tamar i soffan ikväll. Hon äääääälskar värme.
 Är det mindre än 10 grader på morgonen så gå hon inte ut. Då behagar hon stanna inne tills jag går upp på morgonen. Ibland väcker hon mig precis efter att mamma åkt! Pisskatt!!!

 Saker som förundrar mig... mötte en rådjursfamilj på vägen idag. Såg dem i tid. (som vanligt) och bromsade. Varför känner jag mig så frutkansvärt stolt efter. Som om ja gjort en bedrift. Som jag lyckats med något fantastiskt. Räddat rådjursfamiljens liv. Känner mig alltid fantastiskt lycklig när jag ser djur eller människor på vägen i mörkret.. Eller hinner bromsa om något tvärkommer ut.

kram
Vet inte hur ja ska somna i denna värme?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0