Dagarna bara går...

"Nu ska vi se om det är lika god mat idag!"
"Det du gjorde igår var väldigt gott!"
"Du har lagat jättegod mat nu 2 dagar i rad!"

 Uppmuntran bara svämmar över. Förstår inte. Men tydligen har jag nu under senaste dagarna lagat godare mat än någonsin!?!?! haha. Kul. Men jag undrar vad päronen tyckt om maten innan???
 Men jag har ju tid nu. Det är det enda jag har att göra på dagarna. Göra mat. Det jag ser fram emot. Att fixa lite inför.
 
 Idag vaknade jag först av ett samtal från min man. Men somnade om igen. Och vaknade tio av att min jobbcoach ringde.

"Sov du?"
"Ehm.. nej jag var påväg upp?"

piiiinsamt.
 Han avslutade samtalet med att säga. "Somna inte om nu bara!"

 Inte då. Jag gick upp och fixade kantarellerna, diskade, dammsög.. sen satt jag mest i soffan idag. Tror det gick nån timme.. mer. Av att bara sitta.
Inget löser sig av att sitta där...
 Gjorde mat och dagen är plötsligt slut. Gjorde kycklingpaj! Det var gott...

suuuck...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0