Jobb-stress..

 Införskaffade Sims 2 (hur barnsligt det än kan låta) och har helt tappat längtan efter internet. Bra eller dåligt.
Men nyhetens behag... ;)

 Störde mig bara lite på att där är det så lätt att skaffa och förlora ett jobb. Ingen oro eller prestationsångest.
Jag vill inte ha jobbet längre. Jag väntar med fasa på att på Onsdag få ett samtal. "Du har fått jobbet! Kom hit i morgon och sätt igång!!!" (tro nu inte att jag vet när samtalet kommer. Nästa vecka tror jag!)
 Jag kan ju inte!!!

 Jag kan inte köra en minilastbil! Backa in bredvid 25 m långa långtradare!!!! :O Jag kan aldrig lära mig hur man ska skriva in varorna på Ica. Jag kan aldrig komma ihåg vilka som är veckans klipp-varor och se till att de finns i butiken! Jag kan aldrig lära mig att byta plats på hyllorna på de där fruktansvärda vagnarna.

 Det värsta är att detta är ett sånt drömjobb. Ju mer jag tänker på det ju säkrare är jag. Men just i början. Jag måste lära mig. Jag måste åka med min chef medan hon kommenterar vad jag gör. Dömer mig. Jag måste prova backa den där minilastbilen innan de stora lastbilarna kommer med stora stressade män som blir irriterade på mig för att jag tagit sån plats!
USCH!

 Men sen. Oj... jag drömmer om att packa min lilla lastbil. Dra ut på vägarna i Skaraborg. Fylla mina butiker med blommor och småprata med kunder om påskliljorna slår ut till påsk eller inte!! Spendera timmar med att dekorera butikerna med blommor. Och njuta av ensamheten på vägarna... bestämma själv!

 Nej... Om Gud vet att jag klarar det. Så ger han mig jobbet. Och då ska jag gå dit med stort själförtroende!!! Och skita i all press i början. Om jag inte får det... så kan jag slappna av! ;)

Föresten. Ett tips från floristen. Köp påskliljor nu!!! För till påsk finns de inga längre fick jag höra. påsken är så sen att de för länge sen slagit ut och inte går att köpa längre!!! ;) hehe... torsdag var sista dagen de skulle få hem på där jag var på intervju! :P

Kommentarer
Postat av: Amelia

Rätt inställning där käre kusin! ;)

Och tack för tipset! Nu måste jag ju skynda mig att köpa påskliljor xD Haha

2011-04-14 @ 20:53:10
Postat av: Pia

Men vad roligt Petra, jag hejar på dig! :) Hur blir det med bandyn??

2011-04-16 @ 13:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0