En dag i Mariestad..

Väcktes i morse av något jag skulle vilja kalla bombnedslag. En sån fruktansvärt smäll. Jag trodde jag drömde men upptäckte att det fortfarande lät när jag slog upp ögonen. Åska?
Blev nästan lite obehagligt. Jag brukar gilla åska men var lite... mesig.. haha
Vaknade i alla fall då. Kvart i sju. Halvsov lite tills tjugo i åtta då jag gick upp och gjorde pannkakor till mig och Orhan. Man är väl en superflickvän! ;)

Sedan bar det av till Mariestad för att se på kursen. Vilken lärare. Blev kär i henne direkt. Superhurtig och glad. haha :P Drog in Orhan till ett datarum så han skulle slippa gå i regnet. (Vilket hon inte visste om att han skulle behöva göra men...)
Kursen lät trevlig. Mycket av sakerna hade jag läst på gymnasiet. Men mycket lät kul och intressant. Dock tackade jag nej. Och läraren lät så uppriktigt ledsen att det nästan kändes svårt.
Men jag känner inte för att köpa ett månadskort. Asdyrt. För att pendla och lära mig lite nytt och massa jag redan lärt mig. haha :P Hon förstod det! ;)
Jag och Orhan upptäckte sedan en ny restaurang i Mariestad. En asiatisk. Och våran förkärlek för asiatisk buffe tog över. Efter en god lunch bar det hem bara för att somna....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0