Bilder

Djurliv var de då i alla fall här. Varje morgon vaknade jag till kalkonsång.. Det är INTE en kalkon på bilden. ( i fall någon tror jag är korkad)

Prommis med Orhan och kusin. Det var dagen efter jag haft feber så jag var lite körd haha.. trött.

Hoppa över.. ån!

En ko!

Så här går det med serbiska hus i albanska områden.

Nej men Man kunde se mer av kriget i denna del av Kosovo. (antar att detta hus blev förstört från krigstiden) Såg en rejäl begravningsplats i en by vi passerade med bara albaner som blivit avsågade huvudet eller något. (om jag minns rätt...) serberna hade dödat alla albaner som försökt ta sig ut ur den byn. taxichauffören berättade att han fått i uppdrag att bränna ner serbiska hus. I den här byn stod ett monument över en albansk man som blivit bränd till döds.

Väldigt rått krig. Jag menar. Alla mot alla?

 

en hund..


Kommentarer
Postat av: amelia

Jag älskar bilden där Orhan rider på din rygg, underbar!

2012-01-01 @ 17:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0