belgrad

Sitter med hela familjen i ett rum och pratar. Eller jag pratar inte så mycket. Ibland lyssnar jag. irriterande att alla ord på romani låter så familjära. Men jag kan bara inte fatta vad de betyder. jag listar ut vad de pratar om men kommer inte på nåt att säga. haha
Man blir trött i huvudet av att lyssna och inte förstå! Märkligt...
Här kommer lite bilder från resan till Janjevo! :)

Belgrad!

alla dessa hundar. Som sitter och tigger. Står och ser olyckliga ut eller springer runt och skäller. man får ju lust att adoptera dem allihop! XD

Till och med en råtta sprang förbi mina ben. Det tycker jag är lite småunikt!

Sliten stad. Tog bara bilder här vid typ centrum. Men annars tycker jag staden såg eländig ut. Jag hade väntat mig mer. haha Men det kanske är från kriget!

Vi tittar på eländet Ständigt på jakt efter ficktjuvar! haha XD

I alla fall var det billigt. Vi köpte två hamburgare och två läskar för 50 kr typ! XD

Jag tog den minsta hamburgaren på 130 g. Flickan som jobbade där frågade om jag verkligen skulle bli mätt på en sådan liten. Oj oj oj!!! I sverige är minsta hamburgaren 90 g!!!!

Gott bröd och jag fick välja själv mellan massa såser. Kanske brist på grönsaker. Men priserna där höjde Serbien i mina ögon! haha :P

Tog inga fler bilder än från belgrad! haha... Dock var naturen inte så överdrivet vacker heller. Så.. näe. jag skulle inte ge Serbien som semesterförslag. dock var jag ju inte överallt men.. huvudstaden och naturen mellan Serbien Kosovo! haha den kan jag se i Sverige! :P

Vi åkt bil från Belgrad till Janevo i Kosovo. Med en privat liten "taxi" Ingen hade bälte på sig i bilen och han körde med en hand i 150. Ja.. jag trodde döden var nära. Nog för att köra fast går bra. Men man kan ju se ut som om man har lite kontrll! Han hade noll. Dock lever jag ju så...

tullarna gjorde mig lika nervös. att de skulle ta Orhan eller något. Jag undrar. Måste man ha såna våldsamma vapen när man frågar vars folk ska! haha... Måste man fråga turister på Serbiska vars de ska?! XD

 

PÅ vägen passerade vi också pristina och jag måste säga att där var det faktiskt ganska mycket vackrare än belgrad! :P

Nu är jag i alla fall här.


Kommentarer
Postat av: Faster ;)

nej nej ;) den minsta här är ju på 45 g ;)

Hoppas ni har de allra bäst!!

Kramisar <3

2011-12-06 @ 15:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0