Middag!

 Jag älskar att laga mat. Eller... älska är kanske att ta i. Men när man tar tag i det. Planerar. Tänker. Även om det blir sådär.

 Kändes som jag levde i köket idag. Eller jobbade som en liten maskin.
 Fanns ingen frukost så jag bakade chapati.
 Gjorde en brasa.
 Fixade mitt rum.
 Satte igång med maten runt två...
 Diskade...
 Gjorde en gryta... eller som vissa kalla soppa. Smaken är ju som baken. Vitkål, paprika, lök och kött som kokat där i en halv evighet i en kryddig tomatpure-buljong. Jag kalla det gryta. Bakade ett illgult bröd till. Och jag tyckte det var gott.
 Men det var också delade uppfattningar...
 Mamma vågade yttra sig på kvällen då det blev mycket kvar att vi kunde äta den som middag en annan dag med potatis. Potatis! Vad är det jag hör??? Hemska saker.... Potatis och buljong. brrr...
 Jag sa inte emot!
 Tack och lov jag har en sån osvensk man att dela framtiden med. Som delar min passion för bröd och kött. (Skulle våga påstå att hans passion är större!!!)


kram


Kommentarer
Postat av: Ulrajka

Det var gott.

2011-02-23 @ 23:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0