MAT MAT MAT!

  Halv tio ringde Orhan.
"Ska du med till Skövde om nån timme."
 Ärendet var viktigt. Ett besök på migrationsverket. Men var det öppet. Näe... självklart stängde det aptidigt när man fick tummen ur.
 Men dagen blev inte dålig för det. Jag var trött i mina små ben. Det är en otroligt ansträgning att promenera i halkiga skor. Som är lite högklackade. Man spänner varenda muskel i kroppen. Håller ett stenhårt tag i Orha och försöker flyga över isen. Prova det! Ni ska få se att hela benen domnar som bort.
 Vi gick raka vägen till orient place och åt buffe som alla pratat om. (pappa och Ulrika) Tror man får sånt på alla kina/thai/vietnam (allt vad de kan vara) restauranger. Men jag och Orhan har aldrig lyckats med att komma överens eller vara där under lunchtiden. haha
 Idag så.

 MAT!
Orhan tog tre fyllda tallrikar, en med allt, en med sallad och en med kött, och påstod att han inte var mätt. Jag tog två tallrikar. En med biffgryta, ris, nudelgryta, currysås och friterat. Och en med sallad och kött och wookade grönsaker.
 Det värsta med buffe är att man efteråt känner. Varför åt jag inte mer. Så mycket gott och jag fick bara i mig det lilla.
 Till efterrätt fick vi glass. Ingen favorit. Ja fick inte ens i mig små minkulorna jag lyckades skrapa upp.
 Men gott var det!!! :D Vill dit igen. Det var värt sina 85 kr!!!!! (eller man kanske ska testa ett billigare ställe nästa gång hehe)

 Päronen övergav mig så jag tvingade hit Orhan. Tittade på film. Bakade bröd. Busade med Tamar. Tamar älskar Orhan. Hon jagar och gömmer sig för han hela tiden! ;)
 Det gillas för framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0