Predikan...

Sitter i vardagsrummet med Orhans (eller vår) dator i knät. Orhan och pappa sitter med varsin bibel framför dig och diskuterar. Som vanligt.. :P
Mamma pusslar. Mysig stämning på något sätt. Alla samlade. Förutom Tamar som säkerligen sover någon stans. (Snön måste försvinna snart så Tamar får lust att gå ut och motionera. Hon börjar bli degig)
Vi har precis allihopa sett en predikan med Paul Washer. Han predikar riktigt bra. Hårt men sant! Det tycker jag är bra. Inga gulliga historier om att Jesus älskar oss. Eller att om man ber så skall man få. I morgon blir det väckelse... Happy end! (Jag är lite överdriven jag vet haha men typ)
Mycket han säger har jag aldrig tänkt på. Hur stort offer Gud gjort för oss. Vi otroligt hemska människor som egentligen inte förtjänar nåt alls. Och det är kanske såna här predikningar som behövs nu. När det är så lite tid kvar på jorden.
Här är en av predikningarna jag sett som jag tycker var riktigt bra! Kanske lite lång men... ;) Ett tips!

Idag var det gudstjänst. Årsmöte. :) Och på nåt märkligt sätt orkade jag gå upp. Trots att jag la mig sent. Fastnade vid datorn med Orhan haha :P Gick och la mig kanske fyra. Upp halv tio. Inte så lite kanske men för mig.
Smörgåstårta efteråt. Festligt värre. Både jag och Orhan tog för mycket. För av någon anledning köper alltid kyrkan in för mycket. Och då tar jag för mycket. Uck.. e inte otroligt förtjust i köpt majonäs... :P
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0