Sista aftonen som tonåring!

 Gick upp nio idag och gjorde nästan inget. var ensam hemma. Men bara till tolv då mor kom hem. Hann sjunga lite och ta en dusch.

 Gick upp med Tamar på vinden för att se om hon kunde fånga den töntiga mus som springer runt där uppe om nätterna. Ovanför mitt rum.
 Men icke. Men Tamar var glad. Hon vågar inte gå ut längre efter att ha blivit mobbad mycket på sistone. Så det var bra stimulans. Att gå runt och nosa och spana.
 Men mössen verkade vara längre ner. Kanske är de i väggen.
 Efter bara en kvar kollade Tamar ner i luckan och gjorde sig gullig. Jag klättrade upp och hon klev upp på min axel för att komma ner.

Körde på tal om ingenting över en mus idag. :( Pratade med Orhan i telefon och såg den springa över vägen.
"Ok jag kommer då med Aaaah en mus! NEJ jag körde över den!!! bort mot skolan?.."

 Orhan kom vid fyra en snabbis. Vi pratade om ett samtal han haft hemma då någon frågat om min födelsedag.
 "I said it was tomorrow!"
"Tomorrow! My birtday is tomorrow???"
 Sånt man glömmer nu för tiden. Inte längtar ja efter paket som förr. Men jag ser fram emot smörgåstårtan nåt våldsamt.
 20 år... det är galet. Jag är inte tonåring längre. Jag är... gammal!

Ska försöka komma i säng tidigt. För i morgon ska jag upp vid nio för att möta Orhan innan han drar till töreboda. Sedan blir det att fira födelsedagsmorgonen med en fin frukost. Jag och Tamar...

kram

 Måste kicka ut Tamar i morgon. Ta en prommis med henne och visa att det är säkert ute...
Tamar har alltid varit en fegis och katthatare... se bilden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0