Snöblask!!!

 Jag, Tamar och Orhan trampade ut i blötsnön för att insupa friskluft och göra nåt annat än att sitta inne. Det var blött och varmt. En sån där vinterdag jag helst vill glömma bort.
 Efter en bit på vägen bestämde vi oss för att gå till våran gamla koja där vi övernattat i november.
"Den har säkert rasat av snön!" sa Orhan
"Mjaaaaaooo MJAAAOOO!" Sa tamar (=Jag vill gå hem. Det är kallt. blött!!)
Vi promenerade. Tamar fick rida på min rygg. Och där låg hon gott.
 Det var djup snö. Upp till knäna och den var blöt. (i alla fall halva vägen) Så det var konditionspass på hög nivå. Jag var trött.
 Runt om stället där kojan fanns hade flera älgar och rådjur gått runt. Särskilt utanför kojan. Det var som om några älgarås beslutat sig för att ta paus där. Dansa jenka. För de var mängder med spår.
 Kojan var tro det eller ej helt kompakt. Inuti fanns ingen snö. Men det var blött. Snön på taket hade smält och det droppade in. Men man skulle nog kunna sova där igen. ;) Jag är på. Om det blir minus igen. Så man inte går runt och bli blöt!!!

 Vi traskade hem igen. Vi var blöta. Fötterna var som isbitar. Trötta och hungriga. Irriterande diskussioner. Orhan var mest irriterad på Tamar som bara skrek. Och ville hem.
 Men det var det värt. Efter en film, lite mat och mys var vi glada igen! :)

Bilden är från i höstas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0