Ungar...

"Du får inte pussa mina döttrar!" sa mamma åt Abel.
"Jo det ska jag!!!" skrek Abel och skrattade.
"Näe. För de är mina!"
"JO!!!"

 Abel smög närmare mig. Jag funderade snabbt. Hur skulle jag säga för att få honom att inte göra det.
"Du får inte pussa Ulrika. Mig får du pussa med inte Ulrika!"
"Nej du får inte pussa mig!" Sa Ulrika hårt!
"Dig..." sa Abel ochpekade på mig medan han tittade hårt på mig.Han klättrade fram till mig och laddade upp med en stor puss på munnen. Och flera i ansiktet!
 "Och nu Ulrika!" sa han och klättrade iväg.

 Trevligt att ungar är så korkade. Abel vill absolut inte göra som man säger. Inte alls!!! Så jag mamma och Ulrika började roa oss med att säga åt honom att inte göra saker vi ville att han skulle göra.
"Du får inte sitta på stolen!" "NEJ Sätt dig inte ner!" "Du skulle bara våga ta en pepparkaka!" "Det är bra. Stå där och gråt. Men gå inte och krama Christer!" "Vi vill att du stannar på golvet. Du får absolut inte sitta på stolen och äta en pepparkaka!"
"JO det tänker jag göra hahaha!" svarade på Abel.
Det började flippa ur mer när vi började använda pussar och kramar och vackra ord.
"Du får inte säga förlåt till Ulrika!" "Du får inte pussa Christer!" "Säg absolut inte jag älskar dig till Petra!" "Krama Inte mamma. Då blir vi arga på dig!"
"JO!"
 
Bild från Augusti 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0