Barnkalas

 Party... eller snarare barnkalas.
 Åkte iväg på något som jag trodde skulle bli en lugn träff med några bekanta då två barn fyllde år. Det var ett hejdundrande barnkalas. Hög musik och eritreansk (skulle jag tro eftersom de är det) mat.
 

 Vi svenskar satt och skrattade åt att äta med händerna. Man vågar ju som inte när det sitter ett gäng bakom som har ätit så hela livet. Men jag körde på och när en man gav bestick till några av oss. (inte mig) Sa han till mig:
"You eat great with the hands!"
 Efter det kändes det inte pinsamt alls längre. Jag är ju bäst ju. Helt osvensk!!!
 Stark mat och pannkaksbröd. Gillade en stark levergryta eftersom jag inte visste om att det var lever och fiskade upp en kycklingklubba istället.

 Ja det är lustigt med andra kulturer.

 Hur som helst. Jag är glad att vara hemma. Umgick lite med de som kom från min församling. Annars satt jag mest och kollade på barnen som dansade.
 Fick våldsamt lust att dansa. Men inte tänkte jag ställe mig med dem som var en tvärhand långa och dansa. Får se till att gå på fest! haha ;)

Kram

(jag saknar hur som helst INTE att vara liten och tvingas iväg på barnkalas. Det var hemskt!)

Kommentarer
Postat av: Pia

Du får hänga med till olstorp någon lördag, Petra! Där kan man verkligen dansa loss utan att skämmas ;)

2011-06-12 @ 12:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0