Liseberg

 Liseberg!!! :D
Det àr ju nåt extra förutom det faktum att jag lätt blir åksjuk. Men det skiter man i. Jag åker så mycket jag kan tills spyan är på väg. Då vilar jag lite och fortsätter!!! ;)

 Vi åkte allt. Jag provade uppskjutet och höjdskräcken för första gången. Har aldrig riktigt vågat förut men det var ju piece of cake. Uppsjuktet var löjligt, de satt två små tjejer bredvid mig och pratade om annat medan vi sköts upp. Orhan sa att hans grannar, två små barn, var likadana. Snacka om stämningssänkare! Men de hade rätt. Den var trist!

 

 Favoriten uppswinget...


 Vi provade också den nya atmosfear. Uj uj vilken grej. Till och med på natten när jag skulle sova kände jag trycket i kroppen. Som om jag åkte den. Föll ner! haha ;)


 80 meter högt torn på "berget". Vi var nog högst av alla i Göteborg. 140 meter över havsytan. (låter ju inte så speciellt. Men Göteborg ligger väl knappt över havsytan så! haha.. det var speciellt!!!)


 Trodde jag aldrig skulle komma upp. Och jag skrek. Jag skrattade inte av pirr i magen eller blev tyst av åksjuka eller oro. Jag skrek!!! haha
 Väl nere applåderade alla. Tjoade och skrek att de skulle göra det igen. Alla fick samma kick! Tror verkligen Liseberg lyckats med denna! ;)


 Vi kom hem sent. Pga åskväder (tror jag) gick inte tåget sista biten hem mellan skövde och Töreboda. Vi skulle få en extrabuss. Men då tåget var sent åkte bussen utan oss. (Ibland undrar man vad..?) Vi tog en senare buss som gick till Töreboda.

 En liten pojke på knappt 10 år skulle hem med tåget. Han somnade på bussen men några i gänget tog hand om honom och gick hem med honom. Haha... tyckte lite småsynd om han! ;)





Högt däruppe... Jag åkte inte upp utan rädsla!!!

 Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0