Brudklänningar...

Kvällen slutade bra. Kollade på klänningar med mamma då hon oväntat tog upp ämnet om brudklänning vid middagsbordet. Visst har jag funderat och ritat. Men eftersom det inte känns på g än så har jag inte tatt det så seriöst. Men mamma var på. Det gillar jag! ;)
Vi kollade på nätet efter inspiration. Haute coture, lady gaga och brudklännings-sidor. Självklart vill jag ha en konstig. Men det är svårt att få ihop det jag tycker är vackert med konstigt. Plus att mor mina ska lyckas hitta mönster som liknar det jag önskar! haha :P

Får mig att tänka på min balklänning. Jag ville inte vara den vackra. Jag ville vara den folk skulle minnas eller tänka att hon var knäpp. Så här såg den ut i november när jag fick iden på tåget till Lidköping haha! :P


Efter titt på mönster, tyg och snack med mamma såg den ut såhär i maj!

Resultatet! Inte precis vad jag tänkt mig. Inte superannorlunda. Men jag gillade den. Särskilt att den är i delar. Så jag kan ha den med eller utan huva, med eller utan långkjol. Kanske bara använda långkjolen! XD Fler bilder ser ni http://igwt.bilddagboken.se/p/dayview.html?year=2010&month=6&day=25

Men brudklänningen! Den MÅSTE bli nåt speciellt!!!

Michaela kom förbi också. Minns inte när jag träffade henne senast. Hon tog filmen från Girlpower och vi kollade igenom den också. Skrattade så jag grät. Oh... vad jag önskar jag hade en filmkamera igen!
Var annars en trevlig kväll med mycket skratt och te! :) Hela kvällen.
Har spelat lite bas nu. Piece of cake! Så de ska väl gå fint haha XD
Ser fram emot imorgon. Även om det är en lång församlingsgudstjänst... Får träffa Orhan också! :) Han kommer hit. Och då är jag glad! :)
Nu ska jag krypa till kojs, rita, läsa eller skriva nåt och känna ögonlocken blir tung. Trevligt det! ;)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0