Dag 14 - Ett minne och en bild från när jag var liten.


Bilden som hänger på väggen utanför mitt rum... Stolt storasyster! Gillar BW-påsen hehe XD

Ett minne…
 Det är ju jättesvårt att skriva nåt långt och detaljrikt minne från barndomen. Jag minns saker. Men inga långa stunder. Korta små ögonblick.

Jag minns till exempel att mamma bytte blöja på mig. Vet inte hur liten jag var.
 Vi var i Älvsbyn hos mina morföräldrar. Det hängde någon sorts docka i taket. Färgglad clown eller nåt av ihopsatta tygbitar. Minns att jag lekte med den. Eller kanske bara tog på den.
 Troligtvis var jag väl rätt liten när mamma bytte blöjor på mig. Och troligtvis är man rätt liten när man blir fascinerad av färgglada dockor!
 Det måste nästan vara mitt tidigaste minne, fast vad vet jag…

Minns också en del från Knaften där jag bodde mina första år.
 Ett av minnena var…
 Mina kusiner skulle komma på besök. Tror jag var runt 4 och Ulrika 3.Vi hörde att de kom i bilen och var påväg upp för trappan.
 "Kom vi gömmer oss!" sa mamma och allihopa kröp vi under bordet i vardagsrummet. Det var så spännande. När de dök upp från trappan hoppade vi fram och skrämde dem. (eller nåt) Jag var alldeles i gasen minns jag det som. Hur fantastiskt roligt och tokigt det var att vi gömt oss.
 Min kusin Amelia var väl knappast ett år då. Hon kläddes av ytterkläderna och sattes på golvet. Hon satt där och gapade och såg allmänt chockad ut. Ulrika gick fram till henne och satte sig framför henne och rörde på armar och ben. Hon skrattade gott åt att Amelia försökte härma allt hon gjorde.
 Sen minns jag inte mer av den dagen. Men antagligen lekte jag väl med mina äldre kusiner haha :P

kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0