Dröm...

Drömde att jag var i Barcelona igen. Med bil! Det var flera människor där. Gamla klasskompisar, folk som gått i samma skola som jag och min familj. Jag körde en bil ensam i förväg. Resten av familjen kom efter mig.


Jag skulle hitta en parkeringsplats och det gick ovanligt bra. Jag parkerade och gick ur bilen för att hitta en så där betalningsautomat. Jag letade. Jag gick gata upp och gata ner. Hittade andra parkeringsrutor. Men alla hade en sak gemensam. Saknaden av automat. Det gick inte att betala någonstans. Jag promenerade tillbaka till bilen. Irriterad! Hittade min familj som parkerat bredvid mig och förklarade problemet för dem.


Vi såg två tjejer (som gått i samma gymnasium som jag) så vi frågade dem.

"Var betalar man?"

"Nej man lägger pengarna i bilen och lämnar den olåst så tar lapplisan pengarna!!"

"Ska vi lämna bilen olåst!"

"Ja. Alla andra gör det. Man vet att man inte ska röra någon annans bil här. Men lägg en filt över bilen så folk inte ser om ni har värdesaker i. Det kan ju vara frestande!"

"Smart!"

Vi la en filt över… och lämnade pengarna i bilen innan vi gick till hotellet.


Drömmar….


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0