Orhan som motiv!

Vi hade filmnatt igår, jag och Orhan, och med tanke på att Orhan gått upp sju och lagt sig halv tre för att sedan vakna sju, halv åtta idag med så var han med rätta trött.
Så han ville sova.
"Du kan sova så ritar jag av dig!" sa jag och gjorde denna skiss!!!
Senare på dagen fortsatte jag. Utan Orhans närvaro, med att försöka skugga. Var lite orolig att förstöra teckningen på Orhan som ändå blev ganska lik. Men trams. Övning ger färdighet. Och jag vill bli duktig på att skugga! :) Inget är för svårt!!!
Börja med att skissa ut det mörka! Fast jag var feg! XD Tyvärr... Man ska vara modig! Rita hårt och mycket. För de blir bättre då... har jag upptäckt!
Skugga skugga skugga..
Sen fick det duga för idag. Blev trött av att skugga och man blir ju så blind tillslut av att titta på samma teckning.
Vet inte hur nöjd jag är än...Men det kanske fortfarnde ungefär ser ut som han? hahah :P

Vad tycker ni? :)
Kram

Kommentarer
Postat av: anna

Jättebra gjort! Kul att se det bild för bild. Du är duktig.

2011-03-30 @ 21:09:12
Postat av: Linuslovise

What a cool web site. Love the pages you have on motivation, keep up the work I hope to read more soon.

2011-09-06 @ 12:33:42
URL: http://linuslovise.blogyd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0